tirsdag 14. juni 2011

Multippel Sklerose

Joda, det ER bare å innse det. Livet mitt ER blitt vanskeligere de siste årene.

Jeg er syk, jeg har multippel sklerose. Og det er bevisst at jeg bruker multippel sklerose og ikke MS. Jeg har problemer med å gå, selv om det ikke er helt umulig. Jeg sliter litt med fatigue og hukommelse.

Forstå meg riktig: Jeg klager ikke! Jeg har det godt, og får god hjelp til mange hverdagslige ting.
Det er likevel detaljer som jeg savner, og gjøremål jeg før tok som en selvfølge men som jeg nå oppdager hvor verdifulle bagateller det er.

Det er ikke lett å komme meg til dagligvareforretningen - noe som gjør at det ikke blir mange impulskjøp. Hjemmehjelp får liste over nødvendigheter basert på fleksibel/dårlig hukommelse og dagligvarebutikkens seneste tilbudsavis.
Fordelen med få impulskjøp er at handelisten blir rimeligere på den måten.
Ulempen er at den blir kjedeligere.

Er dette en fordel eller ikke? Jeg vet ikke. Jeg har aldri tenkt over om dette er bra eller ikke, det er en Realitet.
Og realiteter opplever jeg ikke som noen grunn til bekymring. De er realiteter!

Ingen kommentarer: